Структура та органи управління МНВК

4.1. Управління комбінатом здійснюється його засновником та відділом освіти.

4.2. Безпосереднє керівництво комбінатом здійснюється його директором за участю органів громадського самоврядування.

Директором може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше трьох років та здатна за своїми діловими і моральними якостями, освітнім і професійним рівнем, станом здоров’я виконувати відповідні посадові обов’язки.

Не може бути призначена на посаду керівника навчального закладу особа, яка за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена.

4.3. Призначення на посаду директора комбінату здійснює відділ освіти виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради Кіровоградської області шляхом укладення контракту строком на п’ять років за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до цього Порядку (далі - конкурсний відбір), а також за попереднім погодженням з Новоукраїнською міською радою.

4.4. Призначення на посаду директора здійснює відділ освіти шляхом укладення контракту строком на п’ять років за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до Порядку призначення на посаду керівників навчальних закладів, за результатами атестації керівних кадрів освіти, що проводиться відповідно до порядку, встановленому МОН, а також за попереднім погодженням з Новоукраїнською міською радою.

4.5. Директор навчального закладу та його заступники призначаються і звільняються з посади відділом освіти.

Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.

4.6. Директор комбінату:

відповідає за реалізацію завдань загальної середньої освіти, визначених законами України „Про позашкільну освіту“, „Про загальну середню освіту“, та забезпечення рівня освіти відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

забезпечує реалізацію державної освітньої політики;

діє від імені комбінату, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях;

здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

затверджує мережу навчальних груп;

організовує навчально-виховний процес, трудову та профорієнтаційну підготовку учнів. Здійснює контроль за їх ходом та результатами, відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

забезпечує контроль виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь та навичок учнів;

створює необхідні умови для проведення виховної роботи з учнями;

несе особисту відповідальність і забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

несе відповідальність за пожежну безпеку, своїм наказом розподіляє обов’язки між працівниками комбінату;

розпоряджається в установленому порядку майном і коштами комбінату, несе відповідальність перед засновником за майно, обладнання, фінансові чи інші засоби, які знаходяться у розпорядженні комбінату;

створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку, застосування ними ефективних методів навчання та виховання;

підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій у навчально-виховному процесі, керівництві учнівськими об'єднаннями за інтересами;

забезпечує права учнів та захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

втілює заходи щодо запобігання вживання учнями алкоголю, наркотиків,

тютюну;

видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, обов’язкові для всіх учасників навчально-виховного та виробничого процесу, контролює їх виконання;

за погодженням із профспілковим комітетом затверджує посадові інструкції працівників комбінату;

несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником тощо.

4.7. Вищим органом громадського самоврядування в комбінаті є загальні збори (конференція) колективу.

Делегати конференції з правом вирішального голосу обираються від таких категорій:

працівників комбінату - зборами трудового колективу;

учнів комбінату - зборами навчальних груп;

батьків, представників, шкіл, громадськості - батьківськими зборами навчальних груп.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: працівників комбінату - 3, учнів комбінату - 3, батьків, представників шкіл, громадськості - 3.

Термін їх повноважень становить 2 роки.

Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори (конференцію) мають голова ради комбінату, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.

Загальні збори (конференція):

обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

заслуховують звіт директора і голови ради комбінату;

розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово[1]господарської діяльності комбінату;

затверджують основні напрями вдосконалення комбінату, розглядають інші найважливіші напрями діяльності комбінату;

приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.8. У період між загальними зборами (конференцією) діє рада комбінату.

4.8.1. Метою діяльності ради є:

сприяння демократизації і гуманізації навчального закладу;

об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;

формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчального закладу;

розширення колегіальних форм управління навчального закладу;

підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.8.2. Основними завданнями ради є:

підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню комбінату;

формування навичок здорового способу життя;

створення належного педагогічного клімату в комбінаті;

сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

сприяння організації дозвілля та відпочинку учнів;

підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.8.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) комбінату.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією).

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

4.8.4. Рада комбінату діє на засадах:

пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

дотримання вимог законодавства України;

колегіальності ухвалення рішень;

добровільності і рівноправності членства;

гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією).

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора комбінату, власника (засновника), а також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та цьому Статуту, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації комбінату з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету комбінату.

4.8.5. Очолює раду комбінату голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності комбінату, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.8.6. Рада комбінату:

організовує виконання рішень загальних зборів (конференції);

вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;

разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту комбінату;

затверджує режим роботи комбінату;

сприяє формуванню мережі класів комбінату, обґрунтовуючи її доцільність відділу освіти та міській раді;

разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків або осіб, які їх замінюють до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

розглядає питання родинного виховання;

бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально[1]економічних умовах;

сприяє педагогічній освіті батьків;

сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

організовує громадський контроль за організацією харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;

вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.

Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4.9. У комбінаті створюється педагогічна рада - дорадчий колегіальний орган, що об’єднує всіх педагогічних працівників комбінату.

Головою педагогічної ради є директор комбінату.

4.10. При педагогічній раді можуть створюватись різноманітні профільні об’єднання, секції, педагогічні консиліуми та робочі групи.

4.11. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб комбінату. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох на рік.

4.12. Педагогічна рада розглядає питання:

удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;

планування та режиму роботи комбінату:

підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

морального та матеріального заохочення учнів та працівників комбінату;

застосування заходів впливу щодо учнів, які не виконують своїх обов’язків.

4.13. У комбінаті можуть створюватися учнівські та педагогічні організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

4.14. Вчителі комбінату здійснюють навчання і виховання учнів, забезпечують належний рівень їх трудової підготовки, охорону праці дітей, проводять профорієнтаційну, позакласну роботу, беруть участь у підготовці обладнання для проведення навчально-виховного процесу.

4.15. Майстри виробничого навчання та інженерно-педагогічні працівники відповідають за якість практичної трудової підготовки учнів, створення умов для їх навчально-виробничої діяльності, виконання учнями вимог охорони праці на робочих місцях.

У навчальне навантаження майстра входять години та проведення практичних занять, виробничої практики учнів. В межах робочого часу майстер виконує навчальне навантаження, готує до занять матеріально-технічну базу навчально-виробничого процесу у закріпленій за ним майстерні (цеху, лабораторії тощо), бере участь у проведенні гурткової, профорієнтаційної, виховної роботи.

Кiлькiсть переглядiв: 143

Коментарi